@

fb

http://www.iseultlabote.com/files/gimgs/th-11_Bouquet-II-2001.jpg

BOUQUET n°II, 2001
80 x 120 cm
C-print, diasec

http://www.iseultlabote.com/files/gimgs/th-11_Bouquet-III-2001.jpg

BOUQUET n°III, 2001
80 x 120 cm
C-print, diasec

http://www.iseultlabote.com/files/gimgs/th-11_Bouquet-V-2001.jpg

BOUQUET n°V, 2001
80 x 120 cm
C-print, diasec

http://www.iseultlabote.com/files/gimgs/th-11_Bouquet-I-2001.jpg

BOUQUET n°I, 2001
80 x 120 cm
C-print, diasec

http://www.iseultlabote.com/files/gimgs/th-11_Bouquet-X-2001.jpg

BOUQUET n°X, 2001
80 x 80 cm
C-print, diasec

The same work of anonymous people is revealed in the series Bouquet, created throughout the construction of Athens’ subway. A vegetal metaphor, the title of these photographs of steel pipes, whose sections are all coloured in a bright red, is an invitation to see these objects as a bunch of red roses laid before the photographer’s eyes. It is therefore a gift of chance, which transforms, by an interpretation in abyss, the images themselves into gifts, as a claimed operation of seduction.
The repetition of these pipes recalls the Minimalism’s duplication of forms, as well as the industrial material and red colour, which were highly favoured by Donald Judd, "the sole colour to really render a precise object". But this profusion also evokes the industrial sites which hold millions of presents, if you want to see them. Here, the site offers an almost ready to take away bunch.

Extract from the text by Vanessa Morisset, Art Critic and Philosopher at Centre Georges Pompidou, Paris.

Ce même travail des anonymes est révélé dans la série Bouquet, réalisée lors de la construction du métro d'Athènes. Métaphore végétale, le titre de ces photographies de tiges d’acier, toutes d’un rouge vif en leur section, invite à regarder ces objets comme une multiplication d’élégantes roses rouges offertes au regard de la photographe. Il s’agit d’un don du hasard qui, par une interprétation en abîme, transforme les images elles-mêmes en cadeaux, comme une opération de séduction revendiquée.
La répétition de ces tiges rappelle la duplication des formes dans l’Art Minimal, ainsi que le matériau industriel et la couleur rouge, chère à Donald Judd, "la seule couleur qui rende vraiment un objet précis". Mais cette profusion évoque aussi la richesse des sites industriels, qui recèlent de multiples présents pour peu qu’on y prête attention. Ici, le chantier offre des bouquets presque prêts à emporter.

Extrait du texte de Vanessa Morisset, critique d’art et philosophe au Centre Georges Pompidou, Paris.